Firma Transportowe - krok po kroku

Firma Transportowe – krok po kroku

Prasóweczki

Witam wszystkich serdecznie. W moim dzisiejszym artykule chciałbym się skupić na takim temacie jak założenie firmy. Jako, że najbliższa mnie osobiście jest branża transportowa, skupie się na opisie tego co potrzebne, żeby taką firmę założyć i co zrobić, aby taka firma utrzymała się na rynku oraz o kredytach dla firm.

Firma Transportowe – krok po kroku

Jak powszechnie wiadomo, we wszystkich gałęziach biznesu panuje kryzys. Nie dotyczy to jednak jednej z gałęzi przemysłu jaką jest transport. Mimo powszechnej opinii, że transport również jest w fazie regresu, ja uważam, że jest zupełnie inaczej i że transport rozwija się bardzo dynamicznie. Rynek transportowy jest bardzo specyficzny. Bez transportu towarów większość instytucji czy fabryk produkujących różne wyroby nie mogłaby istnieć. Co raz więcej naszych krajowych producentów sprowadza półprodukty bądź nie raz nawet i gotowe produkty do naszego kraju. Co raz więcej także ludzi w związku ze sporym wzrostem konsumpcyjności naszego społeczeństwa zamawia różnego rodzaju towary przez Internet. W zdecydowanej większości są to towary które przywożone są do naszego kraju z zagranicy. W związku z powyżej opisaną sytuacją jasno i wyraźnie można stwierdzić, że transport na pewno nie zginie. Wraz ze wzrostem zleceń i towarów do przewozu wzrasta i to bardzo wyraźnie w ostatnim czasie tak zwana potrzeba transportowa.

Co dalej za tym idzie wraz ze wzrostem potrzeby transportowej wzrasta zapotrzebowanie na pojazdy które ten towar będą przewozić. Także w transport moim zdaniem bardzo opłacalne jest inwestowanie i na pewno przy mądrym i rozsądnym kierowaniu przedsiębiorstwem każda firma powinna mieć sporo zleceń. Dobra sytuacja na rynku transportowym wpływa właśnie bardzo dobrze na rozwój już istniejących oraz na zakładanie i rozwój nowych przedsiębiorstw transportowych. Sam osobiście jestem na etapie rozkręcania firmy transportowej i mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że to nic strasznego i na pewno będzie to bardzo opłacalny interes.

Przejdźmy teraz do sedna tematu i tego co nas najbardziej interesuje, czyli kwestia założenia firmy transportowej. W moim artykule chciałbym się skupić na tym, co mi osobiście najbliższe, czyli na temacie założenia firmy działającej w transporcie międzynarodowym i na trasach dalekobieżnych. Moim zdaniem jest to najbardziej opłacalna forma działalności na rynku transportowym i stwarza największe możliwości rozwoju. Niestety, co za tym idzie najwięcej też jest w przypadku takiej firmy formalności i dokumentów do załatwienia. A więc po kolei przybliżę w krokach teraz co należy zrobić, aby założyć firmę i zaistnieć na rynku:

– Obmyślamy i stwarzamy biznes plan. Mawia się, że dobry biznes plan, to połowa sukcesu. Musimy w nim przemyśleć wszystkie kwestie związane z rozpoczęciem działalności, sprecyzować wszystkie wydatki i koszta i co najważniejsze stworzyć plan działania w razie jakichś nieoczekiwanych problemów. Dodatkowo w biznes planie napisanym profesjonalnie powinno się znaleźć takie coś jak analiza zabezpieczenia finansowego oraz to skąd pozyskamy środki na działalność na początku istnienia firmy. Dobrze byłoby także zamieścić w nim informację na temat potencjalnych zleceń i tego, czym będziemy się zajmować.
– Wymyślamy i zastrzegamy nazwę dla firmy. Jak powszechnie wiadomo, liczy się to, aby nazwa była chwytliwa i ciekawa. Dobra nazwa firmy to taka, która zostaje w pamięci i jest utożsamiana z daną firmą. Pamiętajmy, że im więcej osób zapamięta nazwę naszej firmy, tym więcej ludzi będzie ją rozpoznawać i polecać, a co za tym idzie wzrośnie nam prawdopodobnie liczba zleceń. Może być to nazwa na przykład od imienia właściciela firmy, powiedzmy Jan-Trans, czy też charakteryzujący terytorium działania zasięgu firmy na przykład EuroTrans.
– Zakładamy działalność w odpowiednim dla adresu przedsiębiorstwa urzędzie terytorialnym, typu Urząd Miasta bądź też Starostwo Powiatowe, gdzie zgłaszamy chęć zarejestrowania firmy i określamy profil jej działalności, opłacamy odpowiednie zobowiązania wobec Urzędu i ten etap mamy z głowy.
– Kolejnym krokiem jest wycieczka do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego, gdzie będziemy musieli także zgłosić fakt rozpoczęcia działalności i gdzie naszemu przedsiębiorstwu zostaną przydzielone niezbędne nam przy funkcjonowaniu firmy numery NIP (Numer Identyfikacji Podatkowej) odpowiednio w Urzędzie Skarbowym oraz REGON (Rejestr Gospodarki Narodowej). Niestety w przypadku tych dwóch instytucji musimy nastawić się na oczekiwanie w stosunkowo długich kolejkach.
– Następnym krokiem jest wizyta w banku i założenie konta firmowego. Musimy wybrać taki bank, który w razie problemów będzie przyjazny dla klienta i która na pewno nam pomoże. Musimy także zapewnić swojej firmie odpowiednie zaplecze finansowe, zwykle jest to kwota rzędu około 50 tysięcy złotych. Zabezpieczenie to konieczne jest do zapewniania utrzymania stabilności firmy na rynku w razie jakichś nieoczekiwanych problemów. A w razie takich problemów polecam Państwu sprawdzić – www.kredyty-dla-firmy.pl oferują oni wsparcie dla firm czy również kredyty dla firm.
– Kolejny i jeden z ważniejszych kroków to zdobycie wszystkich potrzebnych certyfikatów i zezwoleń. Tak jak już wcześniej wspomniałem skupimy swoją uwagę na transporcie międzynarodowym. Musimy zacząć od tego, że potrzebny będzie nam Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika wydawany przez Instytut Transportu Samochodowego, wydawany po wcześniej zdanym i zaliczonym egzaminie. Kolejna potrzebna nam rzecz to Licencja na wykonywanie Transportu Międzynarodowego. Aby otrzymać taką licencję musimy spełnić szereg wymagań, między innymi musimy posiadać pojazd zarejestrowany na firmę, który będzie służył do celów zarobkowych.
– Dalej czeka nas zatrudnienie kierowcy. Jeżeli sami osobiście nie chcemy siedzieć za kółkiem musimy znaleźć odpowiednio wykwalifikowanego i doświadczonego kierowcę. Mając na uwadze fakt, że będziemy działali w transporcie ciężkim, szukamy kierowcy z kategorią C+E uprawniającą do jazdy ciągnikiem siodłowym z naczepą. Kierowca powinien także posiadać uprawnienia do przewozu rzeczy, badania psychologiczne i lekarskie oraz w niektórych przypadkach takie kursy jak na przykład kurs na przewóz materiałów niebezpiecznych ADR.
– Ostatnim bądź jak kto woli pierwszym krokiem jak również najważniejszym jest wybór i zakup pojazdu. Skupmy się na pojeździe nowym, ponieważ w transporcie międzynarodowym jest bardzo dużo kilometrów do jeżdżenia i myślę, że warto właśnie w nowy pojazd zainwestować. Kwestia wyboru marki i modelu pojazdu niech zostanie w gestii przedsiębiorcy i rodzaju jego preferencji. Każdy bowiem ma swoje wymagania co do pojazdów które będą przez niego użytkowane. Jak wiadomo koszt zakupu nowego pojazdu ciągnika siodłowego nie jest mały. Jest to koszt rzędu 250 tysięcy nawet do 350 tysięcy w zależności od tego na co zdecyduje się przedsiębiorca. Niestety wszystkie poprzednie kroki które poczyniliśmy były już dość gotówko chłonne i nie każdy może sobie pozwolić na zakup takiego pojazdu za gotówkę. Warto zastanowić się nad tym, aby wziąć kredyt dla firmy. Wsparcie dla firm ze strony banków czy też firm leasingowych jest czymś bardzo ważnym. Dla większości przedsiębiorców jest to jedynie rozwiązanie sytuacji braku gotówki. Warto jednak pamiętać o tym, że kredyt to nic strasznego i przy odpowiednim rozwoju firmy kredyt zostanie spłacony bardzo szybko. Zakup kolejnych pojazdów to tylko kwestia czasu i na pewno po raz kolejny skorzystamy z opcji kredytu dla firmy. Swoją drogą polecam – www.kredyty-dla-firmy.pl, – tam na pewno znajdą rozwiązanie dla każdego i każdy przedsiębiorca będzie zadowolony.

Mamy już założoną firmę, zgłoszoną działalność i zakupiony pojazd. Mamy stałą liczbę zleceń i swoich zaufanych kontrahentów. Na rynku transportowym czyhają jednak niestety swego rodzaju pułapki i komplikacje, które mogą źle wpłynąć na rozwój naszej firmy. Podejmując kolejne nowe zlecenia, musimy dokładnie sprawdzać wszystkie wytyczne proponowane przez potencjalnego klienta oraz to jakie ma wymagania. Warto także sprawdzić jego wypłacalność oraz ogólną opinię wśród innych jego zleceniobiorców. Aby utrzymać się na rynku transportowym, trzeba bacznie obserwować to co się na nim dzieje. Wybierać bezpieczne i opłacalne kierunki wyjazdów oraz takie, które będą dawały możliwości ewentualnego rozwoju.

Pamiętajcie także drodzy potencjalni przedsiębiorcy o tym, że dobrze doinwestowana firma jest inaczej postrzegana na rynku. Nowoczesny tabor pojazdów oraz na przykład ładne i porządne budynki firmowe zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Pojazdy muszą być zawsze czyste i zadbane, a nasi kierowcy powinni szczycić się nienaganną kulturą jazdy i prowadzenia pojazdów. To co opisałem powyżej jest swego rodzaju wizytówką firmy oraz świadczy o tym jak radzi sobie dany przedsiębiorca. Warto inwestować w swoją firmę, jeżeli chcemy aby rozwijała się zgodnie z tym, co założyliśmy sobie w biznes planie. Na pewno każdemu się uda. Jak wiadomo to wszystko jednak kosztuje, ale obecna sytuacja na rynku bankowym i finansowym pozwala nam na skorzystanie z kredytów dla firm i zazwyczaj te kredyty przedsiębiorstwa bardzo szybko spłacają, a zysk jaki osiągną w tym czasie dzięki niemu wielokrotnie przewyższa te zobowiązania. Nawet w przypadku jakichkolwiek niepowodzeń otrzymamy wsparcie dla firm i na pewno nie znikniemy z rynku. Jak już wcześniej wspomniałem sam osobiście jestem na etapie zakładania firmy i rozkręcania firmy transportowej i serdecznie chciałbym Państwu polecić – www.kredyty-dla-firmy.pl – tam na pewno uszykują dla nas bardzo korzystną ofertę i przy okazji zakupu kolejnego pojazdu jak już wcześniej wspomniałem na pewno do nich wrócimy. Oferują kompleksową obsługę kredytową, wsparcie dla firm, kredyty dla firm i wiele innych. Współpraca z nimi to czysta przyjemność, zero zbędnych formalności, wszystko przejrzyście i szybko.

Dziękuję za uwagę.
Pozdrawiam – początkujący przedsiębiorca i kierowca zawodowy – Mateusz 🙂

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments