Zostań swoim szefem

Zostań swoim szefem

Prasóweczki

O tym jak ciężko jest w dzisiejszych czasach o dobrą pracę wiedzą nie tylko młodzi absolwenci szkół, ale również starsze pokolenia. Rynek pracy jest obecnie zawalony ofertami nieuczciwych pracodawców oferujących ciężką harówkę za niegodne pieniądze, często też bez ubezpieczenia i jakiejkolwiek umowy. Gdy ciężko jest nam znaleźć stabilną i dobrze rokującą pracę najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji jest założenie własnej działalności i zostanie swoim własnym szefem. Zakładając własną firmę mamy pewność, że nie zostaniemy oszukani oraz, że swoje pieniądze zarabiamy uczciwie. Wiele osób boi się rozpoczęcia tego typu kariery z powodu rzekomych wielu formalności oraz restrykcyjnych przepisów. Przyglądając się samej procedurze otwierania własnej działalności dokładniej okazuje się, że nie jest to tak bardzo trudne jak się pozornie wydaje.

Zostań swoim szefem

Krok po kroku..

Absolutną podstawą każdej firmy jest jej biznesplan. Zawiera on podstawowe założenia dotyczące charakteru działalności firmy, branży z jaką chcemy ją wiązać, kosztów związanych z jej startem oraz przewidywane zyski w późniejszym okresie. Po określeniu naszych celów i założeń działalności czas dowiedzieć się jakie dokumenty należy uzyskać.

Krok 1 :

Rejestracja przedsiębiorcy w Urzędzie Gminy/Miasta –

zakładając własną działalność jesteśmy zobowiązani do wypełnienia jednego wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wniosek ten musi zawierać:

oznaczenie przedsiębiorcy – czyli jego imię i nazwisko lub nazwę firmy;
numer ewidencyjny PESEL oraz NIP (jeśli ktoś takowy posiada);
adres zamieszkania przedsiębiorcy oraz adres głównej siedziby firmy;
określenie rodzaju wykonywanej działalności sklasyfikowane zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności ( PKD );
wybór formy opodatkowania działalności;
numer telefonu oraz adres e-mail firmy;

Należy również wiedzieć, że opłata za dokonanie wpisu została zniesiona. Wniosek ten jest jednocześnie wnioskiem o:

przyznanie numeru REGON,
rejestrację w Urzędzie Skarbowym,
zgłoszenie płatnika do składek ZUS.

Krok 2:

Reglamentacja działalności gospodarczej –

czyli uzyskanie niezbędnych w pewnych branżach zezwoleń, takich jak:

koncesja – dotyczy sprzedaży alkoholu, broni palnej, materiałów wybuchowych, ochrony osób i mienia, poszukiwania złóż kopalin, dystrybucji energii i paliw, budowy płatnych autostrad, przewozu lotniczego;
zezwoleń – dotyczących produkcji win, wyrobów tytoniowych, pośrednictwa nieruchomości, prowadzenia aptek;

Wnioski te składamy w odpowiednich dla na organach administracji rządowej lub jednostki samorządowej.

Krok 3:

Odebranie numeru REGON –

zostaje on nadany przez Główny Urząd Statystyczny w ciągu 7 dni od zarejestrowania firmy w Urzędzie Gminy/Miasta.

Krok 4:

Założenie rachunku bankowego i wyrobienie firmowej pieczątki –

rachunek bankowy nie jest wymogiem koniecznym przy zakładaniu działalności jednak znacząco ułatwia nam nie tylko przyjmowanie płatności od klientów, ale również inne rozliczenia, takie jak: płatność dla dostawców, opłaty za rachunki etc. Założenie firmowego rachunku bankowego wymaga:

wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub koncesji,
dowodu osobistego,
wzoru pieczątki firmowej.

O założeniu takiego konta należy powiadomić Urząd Skarbowy oraz ZUS.

Aby wyrobić pieczątkę firmową należy posiadać wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Koszt jej wyrobienia wynosi do kilkudziesięciu złotych w zależności od firmy.

Krok 5:

Zgłoszenie przedsiębiorcy i pracowników do ZUS –

dotyczy to osób podlegających obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym. Zgłoszenia trzeba dokonać w ciągu 7 dni od zatrudnienia pracownika i musi być ono własnoręcznie przez niego podpisane. Dokumenty, których będziemy potrzebować to:

wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
numer REGON.

Załatwimy to we właściwym dla naszej firmy oddziale ZUS-u.

Krok 6:

Zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy o zatrudnieniu pracownika –

należy zawiadomić inspektora pracy o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzenia działalności oraz liczbie zatrudnionych pracowników. Trzeba tego dokonać w ciągu 30 dni od rozpoczęcia działalności. Pracodawca ma również obowiązek płacenia składek na Fundusz Pracy oraz Gwarantowany Fundusz Świadczeń Pracowniczych.

Po tych sześciu krokach nasza działalność jest gotowa do rozpoczęcia, oczywiście ze strony formalnej. Po dopełnieniu tych obowiązków czas na zapewnienie niezbędnych narzędzi do pracy, co wiąże się z kolejną obawą przed założeniem własnej działalności gospodarczej jaką jest przetrwanie na rynku. Jak wiadomo w każdej branży mamy konkurencję, która stale pnie się do góry wypychając mniejsze firmy. Jak mamy tego uniknąć ? Poprzez ciągły rozwój. Elementami rozwijającymi każdą firmę mogą być:

reklamowanie swoich produktów lub usług w mediach;
szkolenia podnoszące kwalifikację przedsiębiorcy i jego pracowników;
ciągłe rozszerzanie asortymentu lub usług oferowanych klientów – szczególnie wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom;
tworzenie nowych stanowisk pracy – co prowadzi do zwiększania ilości personelu i obsługiwania większej ilości klientów;
modernizacja stanowisk pracy oraz narzędzi do jej wykonywania ( narzędziami mogą być zarówno dosłowne narzędzia pracy jak: maszyny oraz inne przedmioty niezbędne do prowadzenia naszej działalności jak: samochody, aparatura biurowa etc. );
rozwijanie biznesu w różnych związanych z nim dziedzinach – na przykład przez eliminację podwykonawców i rozszerzenie swojej działalności o ich zadania;

Absolutną podstawą udanego biznesu jest rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój, ponieważ jeśli firma się nie rozwija to nie zostaje w tym samym miejscu, a wręcz się uwstecznia. Wszystkie działania rozwojowe i modernizacyjne wiążą się z wysokimi kosztami, szczególnie jeśli nie chcemy stawiać na półśrodki lub produkty niskiej jakości, które nadal będą zostawiały nas w tyle za konkurencją. Doskonałym rozwiązaniem tej sytuacji jest kredyt dla firm. Specjalistyczne kredyty skierowane indywidualnie do firm znajdziemy w wielu instytucjach. Dlaczego jest to dobrym rozwiązaniem ? Przede wszystkim z powodu niedestabilizowania sytuacji finansowej firmy. Unikamy dzięki temu przymusu wykładania dużej kwoty za jednym razem co mogłoby zablokować nam środki na inne niezbędne środki takie jak wypłaty dla pracowników lub opłaty na rachunki. Zamiast tego, wzięty na modernizację kredyt spłacamy w wygodnych dla nas ratach z pomocą zwiększonych modernizacją zysków. Ofertę kredytu specjalnie dla firm znajdziemy na stronie http://kredyty-dla-firmy.pl/ Jest to zdecydowanie rzetelna firma, która ma indywidualne podejście do klienta oraz jego potrzeb i możliwości. Zachęcające jest również niskie oprocentowanie oraz zminimalizowane formalności.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments